Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (67)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Панок В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 27
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Панок В. Г. 
Методичні підходи до надання психологічної допомоги потерпілим від техногенної катастрофи / В. Г. Панок; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 1999. - 106 c. - укp.

З позиції проблемного підходу розкрито основи діяльності практичних соціологічних і психологічних служб з проблеми надання допомоги людям, що постраждали від соціальних, технічних та екологічних катастроф. Явище катастрофи розглянуто як надзвичайну подію в житті окремої людини або спільноти з точки зору соціально-психологічних наслідків такої події.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 с + Ю951.0 + Ю935.21-69

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597239 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Панок В. Г. 
Основи практичної психології : Підруч. для студ. вузів / В. Г. Панок, Т. М. Титаренко, Н. В. Чепелєва, В. Рибалка, В. Маценко, З. Кісарчук, Л. Дзюбко, Т. Юрченко, Н. Гврітішвілі, О. Осадько, Л. Уманець, Г. Онищенко, Н. Мацнєва, О. Ставицька, Н. Пов'якель, Н. Плахотникова, Л. Терлецька, Л. Пінчукова, Л. Усачова. - К. : Либідь, 1999. - 533 c. - укp.

Розглядається спроба визначення та систематизації теоретично-методологічних засад нової для нашої країни науки - практичної психології. Висвітлюються теоретичні засади практичної психології, в тому числі акцентується увага на життєвій ситуації особистості, основних видах діяльності та функціях соціально-психологічної служби. Обгрунтовується практична психологія в системі освіти, де аналізуються основи організації психологічної служби в освітніх закладах, проблеми становлення особистості у навчально-виховному процесі, а також основні види діяльності шкільного психолога. Матеріал, грунтований на кращих надбаннях психологічної думки та досвіду, поданий таким чином, аби максимально забезбечити засвоєння специфіки роботи практикуючих психологів, проблем їхнього професійного та особистісного формування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю94 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590082 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Панок В. Г. 
Социальная активность личности старшеклассника / В. Г. Панок, Ю. А. Привалов; Ин-т психологии им. Г.С.Костюка АПН Украины. - К., 1999. - 131 c. - Библиогр.: 85 назв. - рус.

Синтезированы этико-философские и экспериментально-психологические подходы к рассмотрению противоречивых явлений социальной психики, которые называются "социальная активность личности". Рассмотрена зависимость социальной активности старшеклассников от уровня и типа развития классного коллектива, влияние на нее разнообразных факторов научно-технического прогресса, пути формирования с помощью управления коллективообразовательными процессами в классе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.0 + Ч421.331.3 + Ю954-734-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА595731 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Козак І. О. 
Профілактика ВІЛ/СНІДу, наркоманії, алкоголізму серед учнів і студентів: в 3 т. Т. 3 / І. О. Козак, О. О. Новак, Д. Д. Романовська, В. В. Рябуха, В. М. Шкуркіна; ред.: В. Г. Панок, І. І. Цушко; АПН України. Укр. наук.-метод. центр практ. психології і соц. роботи. - К. : Ніка-Центр, 2005. - 235 c. - укp.

Наведено програми факультативних і спеціальних курсів для загальноосвітніх і вищих навчальних закладів з профілактики ризикованих форм поведінки серед учнів і студентів. Проаналізовано сучасний стан профілактичної роботи у вітчизняних освітніх закладах щодо запобігання поширення ВІЛ-інфекції/СНІДу. Обгрунтовано необхідність впровадження факультативного курсу "Основи соціального здоров'я" в позакласну програму навчання та виховання учнів VIII - IX класів. Розроблено курс занять, спрямований на формування навичок здорового способу життя у підлітків на прикладі профілактики ВІЛ/СНІД. Особливу увагу приділено груповій та індивідуальній корекційно-розвивальній, просвітницькій, консультативній діяльності педагогів та практичних психологів щодо профілактики негативних соціальних звичок учнівської молоді. Розроблено програму спеціального курсу "Психологічні основи гендерної культури особистості". Розглянуто питання статевої свідомості, міжособистісних стосунків, формування моральних ідеалів і розвитку відповідальної поведінки. Програми факультативних і спеціальних курсів розроблено з урахуванням сучасних світових науково-теоретичних і практичних надбань педагогіки, психології та медицини на основі використання інтерактивних методів роботи з молоддю, адаптованих до вітчизняних умов.

Приведены программы факультативных и специальных курсов для общеобразовательных и высших учебных заведений по профилактике рискованных форм поведения среди учеников и студентов. Проанализировано современное состояние профилактической работы в отечественных образовательных заведениях по предупреждению распространения ВИЧ-инфекции/СПИД. Обоснована необходимость использования факультативного курса "Основы социального здоровья" во внеклассной программе обучения и воспитания для учеников VIII - IX классов. Разработан курс занятий, направленный на формирование навыков здорового способа жизни у подростков на примере профилактики ВИЧ/СПИД. Особое внимание уделено групповой и индивидуальной коррекционно-развивающей, просветительской, консультативной деятельности педагогов и практических психологов по профилактике негативных социальных привычек учащейся молодежи. Разработана программа специального курса "Психологические основы гендерной культуры личности". Рассмотрены вопросы полового сознания, межличностных отношений, формирования моральных идеалов и развития ответственного поведения. Прогараммы факультативных курсов разработаны с учетом современных мировых научно-теоретических и практических достижений педагогики, психологии и медицины на основе использования интерактивных методов работы с молодежью, адаптированных к отечественным условиям.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.354.51 я7 + Р514-5 я7 + Р645.021.1-5 я7 + Ю949.241 я7 + С5*652.4 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: В348864 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Кириленко М. І. 
Профілактика ВІЛ/СНІДу, наркоманії, алкоголізму серед учнів і студентів: в 3 т. Т. 1 / М. І. Кириленко, І. О. Корнієнко, О. А. Лисенко, Н. Ю. Максимова, О. Є. Марінушкіна; ред.: В. Г. Панок, І. І. Цушко; АПН України. Укр. наук.-метод. центр практ. психології і соц. роботи. - К. : Ніка-Центр, 2005. - 248 c. - Библиогр.: с. 246 - укp.

Проаналізовано сучасну епідемічну ситуацію щодо розповсюдження ВІЛ/СНІДу в Україні та стан профілактичної роботи в освітніх закладах щодо запобігання поширенню захворювання. Розглянуто досвід і перспективи застосування інтерактивних і тренінгових психолого-педагогічних технологій для реалізації профілактичних заходів щодо запобігання ризикової поведінки молоді та підвищення ефективності засвоєння знань з превентивної освіти. Наведено програми та схематичний виклад змісту тренінгів стосовно профілактики наркоманії, розповсюдження ВІЛ-інфекції та СНІДу, зловживання алкоголем серед старших підлітків і молоді. Викладено зміст програми тренінгу для підлітків "Формування соціальних навичок і умінь", запропоновано тренінг-курс з питань ведення здорового способу життя "Пізнай себе".

Проанализирована современная эпидемическая ситуации по распространению ВИЧ/СПИДа в Украине и состояние профилактической работы в учебных заведениях по предупреждению распространения заболевания. Рассмотрены опыт и перспективы внедрения интерактивных и тренинговых психолого-педагогических технологий для реализации профилактических мероприятий по предупреждению рискованного поведения молодежи и повышению эффективности усвоения превентивных знаний. Приведены программы и схематическое изложение содержания тренингов по профилактике наркомании, распространения ВИЧ-инфекции и СПИДа, злоупотребления алкоголем среди старших подростков и молодежи. Раскрыто содержание программы тернинга для подростков "Формирование социальных умений и навыков", предложен тренинг-курс по вопросам ведения здорового образа жизни "Познай себя".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.354.51 я7 + Р514-5 я7 + Р645.021.1-5 я7 + Ю949.241 я7 + С5*652.4 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: В348864 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бірюкова І. В. 
Профілактика ВІЛ/СНІДу, наркоманії, алкоголізму серед учнів і студентів: в 3 т. Т. 2 / І. В. Бірюкова, С. М. Бородай, О. М. Катоній, М. І. Кириленко, М. В. Мінакова; ред.: В. Г. Панок, І. І. Цушко; АПН України. Укр. наук.-метод. центр практ. психології і соц. роботи. - К. : Ніка-Центр, 2005. - 262 c. - укp.

Наведено методичні матеріали до семінару-тренінгу для учнівських лідерів з питань профілактики ВІЛ/СНІД "Цінуй життя". Розглянуто питання підвищення ефективності групового навчання, наведено сучасні методи командної роботи, показано доцільність використання рольових ігор, дискусій і ситуативних завдань. Викладено програму 2-денного соціально-психологічного тренінгу для учнівської молоді професійно-технічних закладів освіти "Ви маєте знати про ВІЛ/СНІД більше" та запропоновано програму тренінгових занять для підлітків віком 12 - 15 років "Я обираю життя". Особливу увагу приділено проблемам формування у підлітків антиалкогольних, антинаркотичних установок і вміння протистояти негативному соціальному тиску, свідомо приймати правильне рішення в різних життєвих ситуаціях. Наведено методи контролю над емоційно-вольовою сферою та керування власною поведінкою. Розкрито зміст програми з профілактики розповсюдження ВІЛ-інфекції та СНІД "Моя сім'я - мій захист", створену на основі використання нетрадиційних методичних засобів з урахуванням особливостей підліткового віку, зокрема скептичного та критичного ставлення молоді до усталених суспільних норм. Акцентовано увагу на необхідності формування сімейних цінностей та навичок безпечної поведінки в критичних життєвих ситуаціях. Викладено тренінгову програму "Людина і довкілля", спрямовану на розвиток вміння конструктивного спілкування та взаємодії, а також поліпшення адаптаційних здібностей молоді.

Приведены методические материалы к семинару-тренингу для ученических лидеров по вопросам профилактики ВИЧ/СПИД "Цени жизнь". Рассмотрены вопросы повышения эффективности группового обучения, приведены современные методы командной работы, показана целесообразность использования ролевых игр, дискуссий и ситуативных заданий. Представлена программа 2-дневного социально-психологического тренинга для ученической молодежи профессионально-технических образовательных учреждений "Вы должны знать о ВИЧ/СПИДе больше" и предложена программа тренинговых занятий для подростков 12 - 15-ти лет "Я выбираю жизнь". Особое внимание уделено проблемам формирования у подростков антиалкогольных, антинаркотических установок и умения противостоять негативногому социальному давлению, сознательно принимать правильное решения в различных жизненных ситуациях. Приведены методы контроля над эмоционально-волевой сферой и управления собственным поведением. Раскрыто содержание программы по профилактике распространения ВИЧ-инфекции и СПИД "Моя семья - моя защита", созданную на основе использования нетрадиционных методических средств с учетом особенностей подросткового возраста, в частности скептического и критического отношения молодежи к установленным общественным нормам. Акцентировано внимание на необходимости формирования семейных-ценностей и навыков безопасного поведения в критических жизненных ситуациях. Приведена тренинговая программа "Человек и окружающая среда", направленная на развитие умения конструктивного общения и взаимодействия, а также улучшение адаптационных возможностей молодежи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.354.51 я7 + Р514-5 я7 + Р645.021.1-5 я7 + Ю949.241 я7 + С5*652.4 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: В348864 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Панок В. Г. 
Профілактика ризикованої поведінки в учнівському і студентському середовищі : Метод. рек. / В. Г. Панок, В. І. Барко, І. О. Корнієнко, В. О. Киричук, Н. В. Лунченко, О. Є. Марінушкіна, Д. Й. Никифорчук, О. М. Стрільців, Л. Г. Тритинник, І. І. Цушко; Укр. наук.-метод. центр практ. психології і соц. роботи АПН України. - К. : Ніка-Центр, 2004. - 251 c. - укp.

Проаналізовано антинаркотичну профілактичну роботу в навчальних закладах, наведено загальні відомості про наркотики та наркоманію. Висвітлено психологічні аспекти профілактики алкоголізму та наркоманії в молодіжному середовищі, вплив алкоголю на здоров'я людини, описано основні ознаки та форми прояву наркоманії. Розкрито методичні засади профілактики алкоголізму та наркоманії, причини вживання школярами алкоголю та наркотиків.

Проанализирована антинаркотическая профилактическая работа в учебных заведениях, приведены общие сведения о наркотиках и наркомании. Освещены психологические аспекты профилактики алкоголизма и наркомании в молодежной среде, влияние алкоголизма на здоровье человека, основные свойства и формы проявления наркомании. Раскрыты методические основы профилактики алкоголизма и наркомании, причины употребления школьниками алкоголя и наркотиков.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.354.5р + Ч311.358р + Ю957.78 + Х881.9(4УКР)123

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666483 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Гриценок Л. І. 
Психолого-педагогічна реабілітація "дітей вулиці" : Навч.-метод. посіб. / Л. І. Гриценок, Т. Д. Ілляшенко, А. Г. Обухівська, В. Г. Панок, О. П. Петрущак, Т. О. Міненко, А. С. Терніченко, І. І. Ткачук, І. І. Цушко, Л. О. Цушко; Укр. наук.-метод. центр практ. психології і соц. роботи АПН України. - К. : Ніка-Центр, 2004. - 291 c. - укp.

Висвітлено причини та масштаби проблеми "дітей вулиці", проаналізовано особливості їх вікового розвитку, особистісні зміни у дітей під впливом вуличного середовища. Наведено психологічну характеристику схильних до адиктивної поведінки дітей та підлітків. Розкрито вплив психотропних речовин на здоров'я та формування особистості дітей. Викладено соціально-психологічний підхід в роботі з "дітьми вулиці", розглянуто питання їх психолого-педагогічної та навчально-пізнавальної реабілітації.

Освещены причины и масштабы проблемы "детей улицы", проанализированы особенности их возрастного развития, личностные изменения у детей под влиянием среды улицы. Приведена психологическая характеристика склонных к адиктивному поведению детей и подростков. Изучено влияние психотропных веществ на здоровье и формирование личности детей. Изложен социально-психологический подход в работе с "детьми улицы", рассмотрены вопросы их психолого-педагогической и учебно-познавательной реабилитации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.62-81 + Ч312 + Ч421.334

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666463 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Панок В. Г. 
Стратегія розвитку психологічної служби системи освіти України : Метод. посіб. / В. Г. Панок, І. І. Цушко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України, Укр. наук.-метод. центр практ. психології і соц. роботи. - К. : Ніка-Центр, 2004. - 125 c. - укp.

Проаналізовано сучасний стан психологічної служби системи освіти України, розглянуто її основні завдання, головні напрями діяльності. Представлено стратегію розвитку психологічної служби освітньої галузі на період до 2008 р. Наведено нормативні документи, прийняті у 2004 р. на виконання рішення колегії Міністерства освіти і науки України з питання "Про стан і перспективи розвитку психологічної служби системи освіти України".

Проанализировано современное состояние психологической службы системы образования Украины, рассмотрены её основные задания, главные направления деятельности. Представлена стратегия развития психологической службы образовательной отрасли на период до 2008 г. Приведены нормативные документы, принятые в 2004 г. на выполнение решения коллегии Министерства образования и науки Украины по вопросу "О состоянии и перспективах развития психологической службы системы образования Украины".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.241 + Ч314.4(4УКР)р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666465 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Панок В. Г. 
Основи практичної психології : Підруч. для студ. вищ. навч. закл. / В. Г. Панок, Т. М. Титаренко, Н. В. Чепелєва, В. Рибалка, В. Маценко. - К. : Либідь, 2003. - 536 c. - укp.

Розглянуто теоретико-методологічні основи нового виду професійної діяльності - практичної психології. Висвітлено риси і властивості особистості, особливості її цілісної поведінки, типові проблеми й ситуації. Показано неповторність кожної особи, способи її поведінки за типових життєвих обставин, кризових та конфліктних ситуацій. Охарактеризовано декілька випадків з психокорекційної та психотерапевтичної практики, розкрито умови професійної діяльності та вимоги до особистості практикуючого психолога.

Рассмотрены теоретико-методологические основы нового вида профессиональной деятельности - практической психологии. Освещены черты и свойства личности, особенности её целостного поведения, типовые проблемы и ситуации. Показана неповторимость каждой личности, способы её поведения в типовых жизненных обстоятельствах, кризисных и конфликтных ситуациях. Приведены характеристики нескольких случаев из психокоррекционной и психотерапевтической практики, раскрыты условия профессиональной деятельности и требования к личности практикующего психолога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА639724 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Петращук О. П. 
Працюючі діти як соціально-педагогічний феномен : Навч.- метод. посіб. / О. П. Петращук, З. Доннелл, С. Д. Максименко, Г. Г. Науменко, В. Г. Панок; ред.: І. І. Цушко; Міжнар. прогр. з викоренення найгірших форм дит. праці в Україні. - К. : Ніка-Центр, 2003. - 511 c. - укp.

Розкрито природу та масштаби дитячої праці в Україні, проаналізовано негативний вплив незаконних форм праці на здоров'я дітей. Розглянуто трудові права неповнолітніх: міжнародні стандарти з питань дитячої праці та відповідність законодавства України Конвенціям і Рекомендаціям Міжнародної Організації Праці. Висвітлено освітню стратегію щодо викорення незаконного використання дитячої праці в Україні. Значну увагу приділено питанням трудового навчання та виховання учнівської молоді в загальноосвітніх, професійно-технічних і позашкільних навчальних закладах, механізмам запобігання залучення дітей до несприятливих для них форм праці.

Раскрыта природа и масштабы детского труда в Украине, проанализировано негативное влияние незаконных форм труда на здоровье детей. Рассмотрены трудовые права несовершеннолетних: международные стандарты по вопросам детского труда и соответствие законодательства Украины Конвенциям и Рекомендациям Международной Организации Труда. Освещена образовательная стратегия по искоренению незаконного использования детского труда в Украине. Значительное внимание уделено вопросам трудового обучения и воспитания ученической молодежи в общеобразовательных, профессионально-технических и внешкольных учреждениях, педагогическим механизмам предотвращения привлечения детей к наиболее неблагоприятным для них формам труда.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ю941.19-734 + Х911.42 + С5*665.249.2*423.121

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА639665 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Баб'як Т.  
Психолого-педагогічна реабілітація дітей, вилучених із праці на вулиці / Т. Баб'як, Н. Єгонська, Н. Максимова, Т. Міненко, В. Панок; ред.: О. П. Петращук, І. І. Цушко; Міжнар. прогр. з викоренення найгірших форм дит. праці в Україні, Укр. наук.-метод. центр практ. психології і соц. роботи, Громад. орг. "Донец. молодіж. дебат. центр". - К. : Ніка-Центр, 2003. - 232 c. - Бібліогр.: с. 226-230. - укp.

Розкрито сутність явища "діти вулиці", проаналізовано причини та масштаби праці дітей, визначено мотиви пошуку роботи на вулиці. Розглянуто медичні та психолого-педагогічні наслідки праці дітей на вулиці. Висвітлено особливості підліткової психології та психології девіантної поведінки, а також специфіку їх врахування у роботі з працюючими дітьми вулиці.

Раскрыта сущность явления "дети улицы", проанализированы причины и масштабы труда детей, определены мотивы поиска работы на улице. Рассмотрены медицинские и психолого-педагогические последствия труда детей на улице. Освещены особенности подростковой психологии и психологии девиантного поведения, а также специфика их учета в работе с "работающими детьми".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.244 + Ю983.620.2-81 + С5*665.249.2 + Ч312 + Ч421.351

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА644048 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Панок В. Г. 
Основи практичної психології : Підруч. / В. Г. Панок, Т. М. Титаренко, Н. В. Чепелєва, В. Рибалка, В. Маценко. - 3-є вид., стер. - К. : Либідь, 2006. - 536 c. - укp.

Розглянуто специфіку та взаємозв'язок наукової, практичної, побутової психологій. Охарактеризовано національну систему соціально-психологічної служби та етичні засади діяльності практикуючого психолога. Досліджено проблему синтезу психологічної структури та засоби формування здорового способу психічного життя особистості. Висвітлено питання організації психологічної служби в освітніх закладах та заходи щодо формування психологічної готовності дитини до навчання.

Рассмотрена специфика и взаимосвязь научной, практической, бытовой психологий. Охарактеризована национальная система социально-психологической службы и этические основы деятельности практикующего психолога. Исследована проблема синтеза психологической структуры и средства формирования здорового образа жизни личности. Освещены вопросы организации психологической службы в образовательных учреждениях и средства формирования психологической готовности ребенка к обучению.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2я73-1

Шифр НБУВ: ВА672847 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Панок В. Г. 
Психологія життєвого шляху особистості : моногр. / В. Г. Панок, Г. В. Рудь. - К. : Ніка-Центр, 2006. - 277 c. - Бібліогр.: с. 256-277. - укp.

Досліджено психологічні аспекти життєвого шляху особистості, її минулого, теперішнього та майбутнього. Відзначено, що дехто свідомо ставиться до планування власного життя, кар'єри, майбутнього. Проте частина людей, особливо молодь, не мають навичок життєвого планування та потреби у такій діяльності. Наведено результати досліджень стосовно особливостей життєвого планування старшокласниками та студентами. Запропоновано вправи та практичні заняття з метою розвитку навичок життєвого планування.

Исследованы психологические аспекты жизненного пути личности, ее прошлого, настоящего и будущего. Отмечено, что некоторые люди сознательно относятся к планированию собственной жизни, карьеры, будущего. Однако часть людей, особенно молодежь, не имеют навыков жизненного планирования и потребности в такой деятельности. Приведены результаты исследований, касающихся особенностей планирования жизни старшеклассниками и студентами. Предложены упражнения и практические занятия с целью развития навыков планирования их жизни.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.234 + Ю983.402.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА689186 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Панок В. Г. 
Змістовні та організаційно-управлінські моделі діяльності психологічної служби системи освіти / В. Г. Панок // Освіта на Луганщині. - 2007. - № 2. - С. 13-17. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Надано аналіз розвитку психологічної служби системи освіти, її основні завдання та види діяльності, рівні функціонування та головні напрямки роботи в системі освіти. Розглянуто роль практичних психологів у вирішенні актуальних завдань сучасної освітянської галузі: оновлення змісту та форм навчально-виховного процесу, психологічний супровід педагогічних новацій, пошук і робота з обдарованими дітьми, захист психічного здоров'я всіх учасників навчально-виховного процесу, підвищення психологічної культури учнів і всіх працівників освітніх закладів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.244 + Ч314.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Панок В. Г. 
Практична психологія. Теоретико-методологічні засади розвитку : монографія / В. Г. Панок; НАПН України, Укр. наук.-метод. центр практ. психології і соц. роботи. - Чернівці : Технодрук, 2010. - 486 c. - Бібліогр.: с. 469-485. - укp.

Проведено теоретичний аналіз різних видів психологічної практики (ПП). Визначено феномен ПП, його роль, місце та специфіку в структурі соціальних практик. Проаналізовано основні вітчизняні та зарубіжні концепції та підходи у галузі практичної психології. На основі історичного матеріалу визначено основні тенденції, фактори, періоди й етапи розвитку ПП та її теоретичного обгрунтування. Узагальнено методологічний апарат практичної психології, запропоновано систему принципів і систематизовано методи практичної психології та ПП. Розроблено категорійно-понятійний апарат практичної психології й експериментально перевірено окремі його елементи. Запроваджено організаційні моделі діяльності психологічної служби. Запропоновано моделі підготовки та підвищення кваліфікації практичних психологів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА738265 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Панок В. Г. 
Психологічне консультування: теорія та практика : навч.-метод. посіб. / В. Г. Панок, І. М. Зварич, Я. В. Чаплак, О. М. Чернописький; ред.: І. М. Зварич, В. Г. Панок, В. М. Радчук; Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. - Чернівці : Рута, 2011. - 272 c. - Бібліогр.: с. 213-226. - укp.

Розглянуто особистісно-професійні утворення психолога-практика. Висвітлено теоретико-методологічні та прикладні проблеми психологічного консультування, рівні та методологічні установки стосунків у наданні психологічної допомоги, процедури та техніки психоконсультативної взаємодії. Простежено історію психологічного консультування, проаналізовано його специфіку. Увагу приділено формуванню ідеальної моделі психолога-консультанта, його практичній готовності до консультативної взаємодії. Охарактеризовано підготовчий етап цієї взаємодії, використання процедур і технік на її різних етапах (1-й - початок роботи, 2-й - збір інформації, 3-й - стратегічний, 4-й - завершальний, 5-й - реалізація плану клієнтом). Наведено практичні рекомендації щодо слухання та розуміння вербальних повідомлень, розкрито особливості взаємодії "психолог - клієнт".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9949.2 с.я73

Шифр НБУВ: ВА752252 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Зварич І. М. 
Психоконсультування старшокласників, схильних до правопорушень : навч.-метод. посіб. / І. М. Зварич, В. Г. Панок, Я. В. Чаплак, Н. В. Гаркавенко, Я. С. Мудрий, І. І. Солійчук; ред.: В. Г. Панок, І. М. Зварич; Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. - Чернівці : Рута, 2011. - 263 c. - Бібліогр.: с. 230-263. - укp.

Наведено дані теоретико-методологічного аналізу сучасної психолого-педагогічної літератури з проблеми формування готовності студентів-психологів ВНЗ. Розглянуто готовність майбутніх спеціалістів як психолого-педагогічну проблему. Охарактеризовано психологічні компоненти підготовки психологів-практиків до консультативної діяльності з учнівською молоддю, схильною до правопорушень. Обгрунтовано доцільність використання особистісно-акмеологічного підходу на сучасному етапі підготовки студентів-психологів. Наведено програму та методику з формування готовності майбутнього психолога-консультанта до професійної діяльності зі старшокласниками, схильними до правопорушень. Описано підготовчий етап консультативної взаємодії та проведено порівняльний аналіз структур консультативних процесів. Увагу приділено процедурам і техніці на різних етапах консультативної взаємодії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.244 я73 + Ю983.620.2-81 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА753778 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Панок В. Г. 
Теоретико-методологічні засади розвитку практичної психології в Україні : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.01 / В. Г. Панок; НАПНУкраїни, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка. - К., 2011. - 28 с. - укp.

Проаналізовано сучасні підходи до дослідження явища психологічної практики, розрізнення практичної, наукової, позанаукової та побутової психології, визначено роль і місце практичної психології в системі психологічного знання та практики. Практичне застосування одержаних результатів знайшло своє відображення у розробці й емпіричному втіленні організаційно-функціональних моделей, принципів і методичного забезпечення діяльності психологічних служб та у моделі професійної підготовки практичних психологів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2(4УКР) + Ю91(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА386102 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Панок В. 
Психологічна служба у професійно-технічних навчальних закладах / В. Панок // Проф.-техн. освіта. - 2014. - № 3. - С. 48-51. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Висвітлено особливості навчально-виховного процесу у ПТНЗ, які зумовлюють специфіку діяльності працівників психологічної служби у цих закладах. Зазначено, що крім виконання властивих усім типам навчальних закладів завдань основна увага у роботі працівників психологічної служби ПТНЗ має бути зосереджена на питанні адаптації учнів до нових умов проживання, навчання, нового учнівського колективу та навчальної діяльності. Забезпеченість системи професійно-технічної освіти працівниками психологічної служби, що визначена за даними щорічного моніторингу стану психологічної служби у системі освіти у 2013–2014 навчальному році, подано у таблиці. Наведені дані свідчать про наявність 64,8 % нормативної потреби у кваліфікованих працівниках психологічної служби.

Освещены особенности учебно-воспитательного процесса в профессионально-технических учебных заведениях, которые обуславливают специфику деятельности работников психологической службы в этих заведениях. Отмечено, что кроме выполнения присущих всем типам учебных заведений задач основное внимание в работе сотрудников психологической службы ПТУЗ должно быть сосредоточено на вопросе адаптации учащихся к новым условиям проживания, учебы, новому ученическому коллективу и учебной деятельности. Обеспеченность системы профессионально-технического образования работниками психологической службы, определенной по данным ежегодного мониторинга состояния психологической службы в системе образования в 2013-2014 учебном году, представлена в таблице. Приведенные данные свидетельствуют о наличии 64,8% нормативной потребности в квалифицированных работниках психологической службы.

Highlighted features of the educational process in vocational and technical schools, which give rise to the specifics of the psychological service workers in these establishments. It is noted that in addition to the inherent performance of all types of educational institutions tasks focus of the work of employees of the psychological service of vocational schools should be focused on the issue of students' adaptation to the new conditions of living, learning, the new pupils group and training activities. Provision of vocational education workers psychological services as defined according to the annual monitoring of psychological services in the education system in 2013-2014 academic year, are presented in the table. These data indicate the presence of 64.8% of regulatory requirements for skilled workers of psychological services.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського